This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported Lice. Motiv Jednoduchá. Obrázky motivu vytvořil(a) merrymoonmary. Používá technologii služby Blogger.

středa 30. července 2014

Raw čokoládový dort z červené řepy a mrkve.

Vynikajicí, super - výživný, chuťově bohatý, zdravý, výdatný mnou s láskou vytvořený nepečený dort z mrkve, červené řepy, slunečnic, kokosu, chia, nepraženého kakaa, medu, poleváný božskou čokoládovou polevou z kokosového oleje, nepraženého kakaa, medu a závěrem sypaného částečně drcenou kustovnicí. 


Jedná se o modifikaci receptu Medové browies. Jen jsem si jej přizpůsobila svým možnostem a dostupným ingrediencím. Nedá se tu nic zkazit, naopak fantazii se meze nekladou.

Za sebe ořechy máčím  neb nemám výkoný přístroj, který by mi rozmixoval "suché"ořechy či semínka do jemné hmoty a navíc jsou máčené ořechy zbaveny růstových inhibitorů, čímž se snižuje jejich kyselost a hořkost a usnaďnuje stravitelnost. Místo odšťavňování jsem najemno zeleninu strouhala a následně a vytrvale ručním šlehačem s patřičným mixér nástavcem mixovala. Ingredience jsem přídávala postupně. Tedy, do rozmixované zeleniny jsem přidala slunečnice, do rozmixované zeleniny a slunečnice jsem přidala kokos a med, nakonec jsem vmíchala kakao a chia semínka. Vzniklou hmotu jsem v rovnoměrné vrstvě rozprostřela do dortové formy (průměr 22cm) vyložené pečícím papírem a důkladně upěchovala. Povrch dortu jsem potřela následující polevou: 
1/4 hrnku rozpuštěného kokosového oleje
2/3 hrnku kakaového prášku
1/3 hrnku medu (lze použít agávový sirup)
Do rozpuštěného oleje jsem vmíchala kakao, po vzniknuvší hladké hmoty jsem dosladila medem (sladkost lze regulovat, dle vašich chutí). Polevou jsem potřela dort a posypala hojně kustovnicí a pro vzhled kakaem a kokosem.
Doporučené chlazení 1 - 2 hodiny.


Dobrou chuť.


2 komentáře: