This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported Lice. Motiv Jednoduchá. Obrázky motivu vytvořil(a) merrymoonmary. Používá technologii služby Blogger.

pondělí 4. dubna 2016

Pesto z bršlice, kopřivy a pampelišky

S dnešním rokem se mi otevřely dveře do ráje divokých rostlin, což velmi oceňuji a děkuji za to. Pro upřesnění, tyto dvěře už otevřené nejaký čas byly, ale teprve nyní jsem schopna ocenit, přijmout tyto "plevelé" dary.

Úžasnou inspirací a zároveň potvrzením mého smýšlení a kouskem dalšího dílku mého puzzle mi bylo povídání Jaroslava Duška s jeho hosty Michaelou Šimkovou, Pavlou Dudkovou, Lenkou Žákovou, na téma Jedlá divočina, živá strava. Velmi výživné a moudré povídání, s patřičnou dávkou vtipu, které přesahuje běžné vnímání o potravě. Snad i proto, mohou být určité momenty pro určité jedince opravdu divoké. :) Video vřele doporučuji.  Je k zhlednutí a poslechu na YT :  Duše K - O jedlé divočině / Živá strava 



Procházím se kousky přírody v mém nejbližším okolí a intezivně vnímám, jak se vše kolem probouzí. Zpěv ptáků, vůně jara, první zeleň, první kvetení a včely a čmeláci, paprsky slunce, nejen. Jsem součástí. Vše prostupuje mým tělem, téměř se rozplývám tím úžasným okamžikem, který mi je ve chvíli Jaro dán. Mým tělem prochází silná životní energie a citím vděčnost. Vidím, jaké dary nám přiroda nabízí a já prožívám hojnost a naplnění. V tom okamžiku se ztrácí veškeré obavy o přežití. Je mi nádherně, láskyplně, usmívám se.

Rostlin, které známe jako plevele, zná jistě každý. Kopřiva, hluchavka, smetánka, bršlice, jetel, jitrocel, lopuch, řebříček, sedmikráska, šťovík, šťavel, medvědí česnek aj. aj.  Mnohé nám rostou na zahráce a my je hubíme. Ony tu rostou pro nás, a přesně takové, jaké potřebuje naše tělo (viz. výše video O jedlé divočině cca 45min).  Pojídání  divokých rostlin má blahodárné, očisťující učinky pro lidský organismus. Obsahuji např. alkaloidy, flavonoidy, glykosidy, lipidy, hořčiny, minerální látky, vitamíny, sacharidy, třísloviny a nejen to. Nesou v sobě informaci, kterou nám země tímto způsobem může předat (opět viz. výše video 1:45:27). 
Neváhájte tak, dopřejte svému tělu to nejlepší z přírody, to, co máte nadosah ruky a zDARma a s největší pravděpodobností roste právě i na vaši zahradě a právě v čas, v ten pravý čas. Obohatíte tím své tělo a možná i zachytíte informaci, která vám otevře o kousek vaše vědomí. Země k nám hovoří a potřebuje peči a ocenění, za to, co vydavá. Učme se být vděční a uvidět, radovat se z hojnosti, která nám je k dispozici.

Krásný čas a dobrou chuť.


Pesto z bršlice kozí noha, kopřivy a pampelišky

Hned na začátku zmíním recept na pesto z bršlice od Lindy Mahelové, který mi byl inspirací a dále jsem se nechala vést sama sebou a vytvořila pesto následující:

dvě větší hrsti bršlice
půl hrsti kopřivy
pár listů smetánky
hrst loupaných konopných semínek
150ml. kvalitního za studena lisovaného oleje, použila jsem olivový
nerafinovaná sůl dle chuti, použila jsem mořskou ochucenou 12 bylinkami (sonnetor), které dodaly pestu další chuťový rozměr.

Vše umixovat dohladka.

Pesto je výborné vmíchat do salátů, kepl nudlí pokud máte záměr o raw(živou) variantu, anebo lze použít na kváskový chléb, do ryžových nudlí...fantazii a chutím se meze nekladou.


Děkuji, děkuji za inspiraci, děkuji, že dokáží lépe a lépe příjmat to, co momentálně potřebuji, děkuji, že se inspirujeme navzájem, že postupně tvoříme krásnější místo k bytí na Zemi.




(c) zuz-anna gajdošová


2 komentáře:

  1. Zuzanko, to je krása, pesto určitě nějaké vyzkouším, když já to všechno stihnu spást rovnou a pak není co pestovat :-DDD
    Divoké bylinky nám přínášejí maximální možnou výživu, když mi děti ráno vypijí alespn trochu smoothies s divokými bylinkami, jsem pak celý den klidnější, že do sebe dostaly něco tak živého, energického a výživného, že se dokážu snadno povznést nad ostatními "prohřešky" stravování. Prostě divočina je úžasná, každý den za všechny ty bylinky opět s jarem děkuji. Země nás miluje, bezpochyby ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, díky za krásná slova od Tebe...já tedy stíhám i pestovat, ale horší je to s uskladněním na dlouhý čas :)) Ano ano, ten vnitřní klid...to mi je blízké ...děkujů ♥

      Vymazat